Orderverwerking
Orderverwerking uitbesteden: efficiënte oplossing
Je steekt veel tijd, moeite en geld in het werven van klanten voor je webshop. Hoe vervelend zou het dan zijn als deze klant ná het plaatsen van een order alsnog afhaakt? Bijvoorbeeld doordat problemen met de orderverwerking ontstaan? Dat wil je natuurlijk voorkomen. Orderverwerking uitbesteden aan een fulfilment specialist is daarom verstandig. Een gestroomlijnd orderverwerkingssysteem is essentieel voor het handhaven van klanttevredenheid en het bevorderen van bedrijfsgroei.
Wij bieden vanuit ons fulfilment center een nauwkeurige orderverzending (> 99.8%), maatwerk verpakkingsmogelijkheden en snelle verzending zonder gedoe naar alle EU landen. En dat tegen tarieven die tot de laagste in de markt behoren.
Wat is orderverwerking?
Orderverwerking is een van de cruciale onderdelen van onze fulfilment services. Het zorgt ervoor dat bestellingen efficiënt en nauwkeurig worden afgehandeld, vanaf het moment van plaatsing tot aan de levering bij de klant. Maar wat is orderverwerking precies?
Onder orderverwerking vallen alle stappen vanaf het plaatsen van de bestelling door de klant tot het moment dat de klant het product in handen heeft. En, helaas maar waar, ook eventueel het retourproces. Want juist daar valt vaak ook nog veel winst te halen.
Een goed orderverwerkingssysteem omvat ook de communicatie met de klant gedurende het hele proces. Klanten moeten op de hoogte worden gehouden van de orderstatus, eventuele vertragingen of andere relevante informatie.
Een doeltreffende orderverwerking is van cruciaal belang voor bedrijven die aandacht hebben voor efficiëntie, klanttevredenheid en bedrijfsgroei. Het implementeren van geautomatiseerde systemen en het waarborgen van nauwkeurigheid in elke fase van dit proces zijn sleutelfactoren voor een succesvolle orderverwerking.
Hoe werkt orderverwerking?
Orderverwerking processen beginnen met het ontvangen van de bestelling. Deze wordt geregistreerd in ons orderverwerkingssysteem. Het is voor een soepele afhandeling uiteraard van groot belang dat deze gegevens kloppen. Daar zijn we dan ook uiterst nauwkeurig in.
Vervolgens wordt de order gecontroleerd op beschikbaarheid van voorraad. Indien de bestelde producten op voorraad zijn, kan de order verder worden verwerkt. In geval van onvoldoende voorraad kunnen onze orderverwerkingsystemen automatisch meldingen versturen voor het bijbestellen van producten. Zo voorkomen we teleurstellingen bij klanten.
Daarna wordt de order toegewezen aan ons magazijnpersoneel, dat verantwoordelijk is voor het verzamelen en verpakken van de producten. Ook wordt hierbij een kwaliteitscontrole uitgevoerd. Producten worden dan alleen verstuurd als ze compleet en onbeschadigd zijn. Na het verpakken wordt de verzendinformatie gegenereerd en wordt de order overgedragen aan de transporteur. Ook wordt de factuur aan de klant gestuurd. Het bijhouden van verzendinformatie, zoals trackingcodes, zorgt ervoor dat jij, wij, én de klant de voortgang van de levering altijd kunnen volgen.
Voordelen van orderverwerking
- Lagere verzend- en verpakkingskosten
- Efficiëntere bedrijfsvoering
- Ruimtebesparing: geen eigen magazijn nodig
- Geen zorgen over je orders
- Minder voorraad nodig door een accuraat realtime voorraadbeheersysteem
- Verlaging van het aantal retouren en retourkosten
- Hogere klanttevredenheid
- Tijdsbesparing en daarmee meer tijd en ruimte voor de ontwikkeling van het bedrijf
- Snellere bedrijfsgroei
Efficiënte orderverwerking voor jouw fulfilment
Efficiënte orderverwerking is de kern van succesvol fulfilment, waarbij elke fase, van orderontvangst tot verzending, zorgvuldig is geoptimaliseerd. Innovatieve automatisering met barcodescanning en orderbeheersoftware zorgen voor een uiterste nauwkeurigheid en een veel kortere verwerkingstijd.
Een goed gestructureerd magazijn met een geoptimaliseerde opslaginfrastructuur is daarbij uiteraard ook essentieel. Dit minimaliseert fouten en vermindert de kans op vertragingen. Realtime voorraadbeheer zorgt er verder voor dat de beschikbaarheid van producten gewaardborgd is en over- of onderbevoorrading voorkomen wordt.
Uiteraard kunnen zich altijd onverwachte situaties voordoen. De processen bij We-Fulfil zijn daarom zodanig flexibel ingericht dat we zo goed mogelijk kunnen reageren op bijvoorbeeld een aangepaste bestelling of gewijzigd verzendadres.
Een nauwkeurig klantcontact tijdens de orderverwerking draagt bij aan de algehele klanttevredenheid en -loyaliteit. Snelheid in verzending, transparante communicatie en een moeiteloze afhandeling van retouren zijn daarom van vitaal belang.
Al deze onderdelen van orderverwerking zijn bij We-Fulfil opgenomen in de all-in fulfilment tarieven. Daaronder vallen dus voorraadbeheer, orderpicking, verpakking én de verzendkosten. Je weet dus altijd exact waar je aan toe bent.
Waarom je orderverwerking uitbesteden bij We-Fulfil?
We-Fulfil is dé betrouwbare partner voor het uitbesteden van je orderverwerking. Wij nemen je al het werk uit handen. Bij ons kun je altijd rekenen op:
Vrijblijvend meer informatie of een prijsopgave? Neem daarvoor gerust contact op.
- Nauwkeurige orderverzending (> 99.8%)!
- Transparante lage all-in tarieven
- Makkelijke koppelingen met alle gangbare webshop-platforms
- Snelle verzending zonder gedoe naar alle EU-landen
- Klimaatneutrale verzending in de Benelux
- Maatwerk verpakkingsmogelijkheden